Primename, kad 2016 m. sausio 1 d. pasikeitus Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymui, gyventojai, įtraukti į neturinčių gyvenamosios vietos apskaitą, privalo deklaruoti faktinę gyvenamąją vietą. To nepadariusieji iki 2016 m. liepos 1 d. bus išbraukti iš apskaitos ir tuo pačiu neteks teisės į paslaugas, kurias suteikia gyvenamosios vietos deklaravimas, pvz., praras teisę į piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams, išmokas vaikams, paramą mirties atveju, negalės keisti vairuotojo pažymėjimo, savo vardu registruoti automobilio ir kt.

 Įstatyme apibrėžta, kad į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą ribotam terminui (6 mėnesiams) gali būti įtraukiami tik benamiai, asmenys, kurie buvo globojami vaikų globos institucijose ir šeimynose, kai jie išleidžiami iš vaikų globos institucijos ar palieka šeimyną, asmenys, kuriems teismo nutartimi paskirtos priverčiamosios stacionarinio stebėjimo specializuotose psichikos sveikatos priežiūros įstaigose medicinos priemonės šių priemonių taikymo laikotarpiu, taip pat asmenys, laikomi tardymo izoliatoriuje ir pataisos įstaigose visą buvimo šiose įstaigose laikotarpį, kiti asmenys, nepatenkantys į šį sąrašą, per likusius du mėnesius iki termino pabaigos turėtų susitvarkyti gyvenamosios vietos deklaravimo dokumentus.

Gyventojams, deklaruojantiems gyvenamąją vietą kitiems asmenims priklausančiame, pvz., nuomojamame, būste, kartu su būsto savininku atvykusiems į seniūniją, reikia turėti asmens tapatybės dokumentus ir būsto nuosavybės dokumentus. Jei būsto savininkas negali kartu atvykti, būtina turėti jo notariškai patvirtintą sutikimą deklaruoti gyvenamąją vietą arba sudarytą būsto nuomos ar panaudos sutartį, taip pat būsto nuosavybės dokumentų kopiją.

 

Joomla templates by a4joomla